Ändring av förutsättningarna för GCU Årsmöte 17:e Maj 2020

Ändring av förutsättningarna för GCU Årsmöte 17:e Maj 2020, klockan 15:00 – 16:00.

På grund av de rådande förutsättningarna har styrelsen beslutat att inte genomföra årsmötet på det sätt som annonserats. I stället kommer mötet att göras virtuellt med hjälp av Google Meet

Du kan använda PC/Mac, iPhone, Android eller annat liknande. Beroende på vad du har för utrustning kopplar du upp dig på lite olika sätt. I samtliga fall behöver du ett Google-konto för att logga in på tjänsten. Har du inget sedan tidigare kan du enkelt skapa ett i samband med inloggningsförfarandet.

Om du använder PC eller Mac: Du behöver mikrofon, hörlurar och en (frivilligt) webbkamera. Du kan delta utan videobild om du vill. Du startar en browser (Chrome, Firefox, Safari, etc) och skriver https://meet.google.com/onv-reuv-dvd och loggar in med ditt Google-konto. När du sedan är inloggad tillåter du Google åtkomst till kamera och mikrofon och sedan på ”Join now”.

Om du använder din iPhone/iPad eller Android telefon/surfplatta: Gå till Google Playstore/Apple Appstore och sök efter Google Meet. Ladda ner appen och starta den. Acceptera åtkomst till kamera och mikrofon. Logga in med ditt Google-konto. Tryck nu på ”Möteskod” och ange koden onv-reuv-dvd. (gissningsvis fungerar det att bara klocka på länken ovan i telefonen också när appen är installerad, vilket är ännu enklare…)

När du gått med i mötet via länken/koden ovan, så kommer Meet-ordföranden (Roger i det fallet) att släppa in dig. Om du har problem hör av dig till Hans Blom eller Roger Nordin i god tid före mötet så ska vi försöka hjälpa. Vill du testa en uppkoppling för att verifiera att det fungerar? Hör av dig till någon av oss två!